Franchise & Marka Danışmanlığı
Buçum Group Franchise & Marka Danışmanlığı
- Home
- Projects
- Franchise & Marka
- Franchise & Marka Danışmanlığı
Franchise & Marka Danışmanlığı
Marka Danışmanlığı Neden Önemlidir?
İyi bir marka olmak, uzun bir süreç ve emek gerektirmektedir. Tüm firmaların, kendilerine özgün bir çok ayrıcalığa sahip olması gerekir. Tüketicilerin bir markayı seçmesi için, güvenmesi gerekmektedir. Çünkü hizmette ve üründe en çok; kalite, fiyat uygunluğu, bilinirlik ararlar. Ürüne veya hizmete olan talebi ise; firmanın sahip olduğu marka değeri belirler. Bazen ihtiyaç olmasa bile, güvenilir bir marka sayesinde satınalma gerçekleşebilmektedir. Marka değeri en çok bilinen ürünler bazen fiyatına bakılmaksızın tercih edilmektedir. Bütçesi düşük olsa bile, bilinenden daha fazla fayda sağlayacağını düşünen tüketici marka olmuş ürünü veya hizmeti tercih eder. Markayı kullanmak bir güç göstergesi ya da hava atma sembolü olabilir. Çoğu zaman kalitesi ile satışı sağlanır.
Firmanın kaliteli hizmet sunabilmesi ve kar sağlaması için; tüketiciyi ön planda tutması gerekmektedir. Tüketici ne kadar talep ederse arz da ona göre olur. Çok fazla talep demek üretici için çok kar demektir. Firmanın büyümesi ve bilinirliğinin artması tamamen tüketicilerin tercihleriyle alakalıdır. İşte Marka Danışmanlığı burada devreye girmektedir. Bir ürün düşünün çok kaliteli üretilmiş fakat tüketici tarafından duyulmamış, reklamı yapılmamış ve yapılırken tüketici beklentileri dikkate alınmamış olsun. Maalesef giderek yok olmaya mahkumdur. Oysa kaliteli ürün her zaman satılabilmeliydi. İnsanların algısı çok önemli. Bahsettiğimiz ürün bilinen bir marka olsaydı, reklamı iyi yapılsaydı, tüketici istekleri düşünülseydi, acaba bu ürün tutar mı diye düşünülmeyecekti.
Firma için gereken bütün bu bileşenleri Marka danışmanlığı yapmaktadır. Bu işle uğraşanlar en başta iyi bir pazarlamacı ve iletişimcidirler. Tüketici isteklerini ve pazarlarını analiz edip, nasıl ve kiminle reklam işleri yapmanız konusunda da yardımcı olurlar. Bu uzman kişiler sayesinde markanız bilinirlik kazanır ve siz de büyüyerek kar payınızı artırabilirsiniz. Bu yüzden Marka danışmanlığı son derece önemlidir.
Değişen dünya ekonomisi ticari faaliyetleri değiştirdiği gibi tüketici isteklerini de değiştirdi. Artık günümüzde tüketiciler çok daha bilinçli hale geldi. Sosyal medyanın da etkisiyle geleneksel reklamcılık anlayışı da değişime uğradı. Tüketiciler medya kanallarındaki geleneksel reklamlara çok daha az ilgi göstermeye başladı. Direkt reklamlar ile hedef kitleye ulaşabilmek gün geçtikçe daha da zorlaşmakta. Bu durumda şirketlerin başarıya ulaşabilmesi marka bilincini oluşturabilmekten geçmekte.
Markanın bu kadar önemli bir hale gelmesi markalaşma sürecini de geliştirdi, reklamcılıktan daha üst bir noktaya getirdi. Marka Danışmanlığı işte tam bu noktada şirketlerin yardımına koşuyor. Marka danışmanlığı ile şirketinize ait marka için, işiniz sektörünüz süreçleriniz sistemleriniz sektördeki rekabetçileriniz ve müşteri ilişkileri de dahil olmak üzere bir çok unsur denetlenerek analiz edilir ve en optimum strateji belirlenir. Marka danışmanlığı firmaları, hangi reklam stratejisini belirleyeceğinizden, müşteri portföyünüze kadar bir çok konuda danışmanlık hizmeti vermektedir. Rakiplerinizden sıyrılmanızı sağlayan bu firmaların temel amacı şirketin ürün kimliğine değer katmak ve müşteride farkındalığı artırmaktır.
Marka danışmanı şirket ile tüketici arasındaki en iyi etkileşimi sağlar. Tüketiciyi sürekli gözlemler, inceler, çeşitli datalar toplar ve bu dataları en iyi şekilde analiz ederek marka stratejisini yaratır. Yarattığı marka ile ürüne ait güveni ve bilinirliği üst seviyeye çıkartır. İyi bir markalaşma çalışması ile tüketici geleneksel reklam anlayışına nazaran çok daha kolay satın alma kararı verecektir..
Marka Danışmanı Neler Yapar;
Şirket-marka ile yapılacak anlaşmaya bağlı olarak marka danışmanı ya da danışmanlık şirketi, genel olarak aşağıdaki marka çalışmalarını gerçekleştirir.
• “Marka ifade kimlik kılavuzu”nu oluşturur. (Marka kimliği, marka kişiliği, marka konumlandırması, marka vaatleri ve kimliğe dayalı diğer (ton, doku, koku ses, tat gibi) bilgileri içeren kılavuz)
• Marka danışmanı ya da danışmanlık şirketi bünyesinde kurumsal tasarım bölümü varsa, markanın kurumsal kimliğini ve “marka görsel kimlik kılavuzu”nu hazırlar. (Logo, kurumsal çağrışım malzemeleri, logonun tüm alanlara uygulanmış hali, kurumsal görsel diğer unsurların yer aldığı kılavuz)
• Marka danışmanı, pazarlama iletişimi çalışmalarının ve kurum içi iletişim çalışmalarının marka ifade kimlik kılavuzuna ve marka görsel kimlik kılavuzuna uygunluğunu kontrol eder. Markanın ajanslarına marka kimliği ve konumlaması gibi konularda bilgi verir.
• Yeni oluşturulacak ürün-hizmetlerin içeriklerinin-tasarımlarının-sunumlarının marka kimlik ve görsel kimlik kılavuzlarına uygunluğunu kontrol eder.
• Markanın, marka ile ilgili pazarlama araştırmalarını yönetir ve verileri analiz eder. Gerekirse başka departmanlar için de markaya ilişkin araştırmaları yönetir. Fiyatlandırma, niş pazar yaratma, segmentasyon ve benzeri konularda araştırma sonuçlarını değerlendirir.
• Marka ismi oluşturma aşamasını gerçekleştirir. İsim tescil aşamasında bir marka vekili ile çalışabilir.
• Marka mimarisini oluşturur (Marka portföyünün kurum içindeki hiyerarşisi-yapısı).
• Marka genişleme, esnetme çalışmalarını gerçekleştirir.
• Markanın tüketici deneyim haritasını hazırlar.
• Deneyim ajansı ile ortak çalışmalar üretir.
• Marka değerleme yapar ya da marka değerleme sürecini yönetir.
• Mevcut markanın yeniden kimliklendirilmesini gerçekleştirir.
• Marka kişiliğini oluşturur.
• Marka konumlandırmasını oluşturur.
• Markanın yeniden konumlandırmasını gerçekleştirir.
• Marka iletişim çalışmalarını gerçekleştirir ya da yönetir.
• Marka paydaşlarına marka ifade ve görsel kimlik eğitimini verir.
• Marka elçiliği gibi marka projelerini oluşturur ve yönetir.
• Destinasyon ve etkinlik pazarlama gibi özel çalışmalarda marka yönetimi süreci oluşturur ve yönetir.
• Başka şirket-markalarla ortak markalama çalışmalarını yönetir.
• Marka birleşmelerinin markalama kısımlarını yönetir.
-
Project type
Franchise & Marka,
Tüketiciyi sürekli gözlemler, inceler, çeşitli datalar toplar ve bu dataları en iyi şekilde analiz ederek marka stratejisini yaratır. Yarattığı marka ile ürüne ait güveni ve bilinirliği üst seviyeye çıkartır. İyi bir markalaşma çalışması ile tüketici geleneksel reklam anlayışına nazaran çok daha kolay satın alma kararı verecektir..